psyduckmamma

Alla inlägg den 19 december 2014

Av psyduckmamma - 19 december 2014 15:14


Det är lite besvärligt med olika läkare till olika besvär ibland. Häromdagen var jag på VC för att få hjälp med magen och migränen. Jag fick Dimor för magen att komplettera med omeprazol och dimetkon. Fick även nya recept på Maxallt och Naproxen och ska sedan föra huvudvärksdagbok för att identifiera de olika huvudvärkarna och hitta en medicin som kan hjälpas. Läkaren säger att det är ju de psykiska besvären som ger dessa problem. Ja det kan jag hålla med om, stress och sömnstörning.

Var dagen efter hos arbetsterapeuten som sa att jag inte skulle känna mig misslyckad för att jag inte kommer iväg till arbetsträningen då det är de somatiska besvären som stoppar mig. Hon menar att när jag har migrän och magproblem så vilar jag såklart på dagen vilket ger sömnbesvär och känsla av att misslyckas. Det sänker mig och jag mår dåligt. Ja det kan jag ju hålla med om.

Det känns som om jag är fast i ett ekorrhjul och inte kan/ får hoppa ur och jag kan inte hitta några reglage.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Psyduck är en Pokémon med stora mentala krafter men när han använder dem får han huvudvärk och svimmar.
Så känns det ibland att vara mamma med utbrändhetssyndrom och migrän.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards