psyduckmamma

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Mini panik

Av psyduckmamma - 25 november 2014 21:44


Jag kämpar på och det är inte lätt och inte roligt men jag gör det. Drabbas flera gånget om dagen av små panikkänslor. Hjärtat rusar,det suger till i magen och jag blir varm. Väldigt obehagligt och jag vet inte varför.

Idag hade jag tänkt ta mig till gymmet men sov så dåligt i natt att jag sov på förmiddagen och på eftermiddagen föreslog min man att vi skulle åka och storhandla. Så handla blev det då grönsaker och frukt verkligen behövdes.

Vår storhandling görs i fyra eller fem affärer. Jag läser reklambladen och skriver upp erbjudanden och sedan kör vi i alla affärerna. Man måste hålla i pengarna om man är sjukskriven. Färska varor behöver vi handla mellan storhandlingarna och jag håller koll på erbjudanden hela tiden så vi inte missar något som vi behöver.

Varor med kort datum är också bra att handla. På Coop sorterar dom ut dem efter helgen så på måndagen finns det ganska mycket medan på Willys är det på tisdagen man kan ha tur. Min bror kallar mig skämtsamt för pensionär då jag alltid jämför och letar erbjudanden. Det skäms jag inte det minsta för. Ekonomin kan vara tuff men barnen får alltid bra mat och frukt och grönt. Det sparas på läsk och gott men det kan vi leva med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av psyduckmamma - 28 december 2014 10:19

Igår var det jobbigt. Uttryckte till min man att jag kanske inte orkade följa med till hans föräldrar men han blev så besviken att jag bet ihop och följde med till svärföräldrarna. Det blev ett kortare besök dock och nu är julens måstebesöken över....

Av psyduckmamma - 26 december 2014 18:48

Så nu är halva julfirandet klart, hurra. Jag älskar julafton, älskar att träffa familjen, äta julmat och se alla öppna sina klappar men hjälp vad trött jag blir. Mina syskon med familjer kom och såg Kalle hos oss sedan firade vi hos mina föräldra...

Av psyduckmamma - 19 december 2014 15:14

Det är lite besvärligt med olika läkare till olika besvär ibland. Häromdagen var jag på VC för att få hjälp med magen och migränen. Jag fick Dimor för magen att komplettera med omeprazol och dimetkon. Fick även nya recept på Maxallt och Naproxen oc...

Av psyduckmamma - 8 december 2014 23:09

Om det finns något som heter kalenderpanik så har jag det. Får sådan panik när jag ser saker i kalendern varje dag. Jag vet att jag hinner allt men också att jag blir trött. Jag vet att det är patetiskt och det känns löjligt att bli så stressad...

Av psyduckmamma - 7 december 2014 20:57

Vilken dag! Började morgonen med ett pass i stallet, fordring och utsläpp och mockning till några hästar. Allt som allt tog det ca 2 h. Det är ganska avslappnande att gå i stallet och pyssla men sen ville dotten och titta på ny telefon och jag had...

Presentation


Psyduck är en Pokémon med stora mentala krafter men när han använder dem får han huvudvärk och svimmar.
Så känns det ibland att vara mamma med utbrändhetssyndrom och migrän.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards