psyduckmamma

Alla inlägg under juni 2014

Av psyduckmamma - 18 juni 2014 00:50


Nu har dottern tagit studenten och festen är avklarad. Trots att jag inte gjort så mycket, tack vare min fina familj som ställt upp så är jag fortfarande helt off.

Hur ska jag kunna tänka på att jobba när jag behöver en vecka innan och en vecka efter för att klara av en fest?

KÄMPA! Kämpa kämpa?

Av psyduckmamma - 9 juni 2014 12:02


En mage som har bråttom och som lugnas med tabletter. En mage som sedan vägrar i tre dagar och som måste få hjälp. Gas, halsbränna.

En migrän som inte följer några regler, ofta, olika, hemska.

En jag som är trött, städar och tvättar.
Ingen energi. Yr, illamående och trött...

Maten går så där, svinkoppor under hakan. Jobb- vill inte. Träna- orkar inte.

Läsa, se på tv- orkar inte koncentrera mig. Tappat fokus.

Dumma tankar, slog mig själv hårt i huvudet så det blev en bula. Ville skada mig själv men vågade inte.

Just nu orkar jag inte, torkar tårar . Halvsitter i soffan med huvudet lutat, dimmig, huvudet fullt av tung bomull.

Av psyduckmamma - 3 juni 2014 21:29


Så var det kört igen, kan inte äta. Börjar bli en följetong av detta.
Tog Imodium igen.

Måste klara denna veckan.
Bara jag klarar denna veckan.

Har nog tid och ork att gå till läkaren nästa vecka. Fast vet inte vad de kan göra?

Av psyduckmamma - 2 juni 2014 23:37


Magen kom igång så nu får jag vara hoppas att den fungerar bra.
Försov mig i morse och sonen blev 19 min sen tull skolan, helsike!
Vilade lite och gick sedan till gymmet. Direkt efter åkte jag till stallet då jag passar dotterns häst denna vecka.
Hem och åt lite potatis och grönsaker.

En dusch och körde sedan med sonen på träning. Kände att det spände i huvudet och efter 30min var migränen ett faktum. Hemskt att köra de 2 milen hem. Tablett, säng och energidryck.

Ingen migrän nu men pigg pga energidrycker och tung i huvudet och i nacken. Mina migräner är så olika. Några fungerar Maxalt på och några inte. Utredning?

Av psyduckmamma - 2 juni 2014 00:00


Grillningen på lördagen gick bra. Med hjälp av Imodium uppförde magen sig. Har ätit även idag, söndag men inte lyckats göra toalettbesök så nu får det bli laxerande.

Det blev som jag trodde.
Toppen va?

Presentation


Psyduck är en Pokémon med stora mentala krafter men när han använder dem får han huvudvärk och svimmar.
Så känns det ibland att vara mamma med utbrändhetssyndrom och migrän.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards