psyduckmamma

Alla inlägg under mars 2014

Av psyduckmamma - 31 mars 2014 23:50


Idag tappade jag suget lite och dagen blev inte som jag tänkt. Kunde inte sparka igång mig själv imorse och kom inte till jobb. Hjälpte dottern att söka utbildningar och sommarjobb. Tvättade lite, lagade middag och åkte med sonen på träning.

Är så trött för tillfället och ändå sover jag bra och är fysiskt aktiv med träning och promenader. Funderar och tänker på varför och vad jag kan göra. Kan ju inte sova hela tiden. Är jag trött eller bekväm?

Tror inte att jag är bekväm för jag vill ju så mycket men måste ändå ställa mig frågan. Det är inte lätt att vända in och ut på sig själv för att hitta svar på frågor? Särskilt inte på obekväma frågor.

Av psyduckmamma - 30 mars 2014 21:20


Klockan är nio och här ligger jag redan i sängen. Helgen har varit trevlig, träffade goda vänner i lördags. Avslappnat, vi beställde pizza och pratade om det ena och andra.

Imorgon börjar en ny vecka. Planeringen ligger klar och känns realistisk. Hoppas på att papperna om operationen kommer. Hade känt så bra att få det på papper.

Ska försöka sova nu så jag är pigg imorgon och klarar måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Jag tänker en vecka i taget och kämpar en vecka i taget.

Mycket kämpande just nu men trevliga stunder med. Det är bara synd att de trevliga stunderna man unnar sig med familj och vänner är de som gör att veckan både blir ljusare och jobbigare.

Av psyduckmamma - 29 mars 2014 23:42


Många goda råd får man och en del fungerar och en del inte. Man måste prova vad som passar en själv.

Du måste lära dig lyssna på din kropp är något jag hört ofta och mycket. Om kroppen säger ifrån så är du för stressad och uppe i för högt varv.
Det förstår jag ju nu men när man är mitt inne i det så vill man inte se och inte lyssna på vare sig kroppen eller människor omkring sig.

Jag ska lyssna på kroppen, är inte sömnsvårigheter ett ganska säkert tecken på att något är fel?
Ta sömntabletter
Huvudvärk och migrän ?
Ta värktabletter och få en effektivare migränmedicinen.
Magont och besvär?
Ta tabletter för halsbränna, gaser, för att stabilisera magen, använd Microlax.

Det får inte hindra din rehabilitering.
Men lyssna på din kropp?

Av psyduckmamma - 28 mars 2014 00:33


En intensiv dag på jobb som kändes bra. Älskar att vara aktiv och att vara till nytta. Hittade ett bra sätt att närma mig barnet jag ville jobba lite med och vi lekte lite med ett par andra barn och sedan lite själv. Kändes som en bra första gång.

Var sedan väldigt aktiv ute och hjälpte många barn att hitta lekar och varandra, puttade gungor, assisterade vid gungbrädan mm. Tror inte jag var stilla många minuter. Hade kul men var trött.

Somnade under vilan vilket jag inte tänkt men är annars nöjd med dagen. Har ätit tre mål mat idag!!!

Avstod gymmet på eftermiddagen då jag var ganska uppe i varv. Tänk att jag klarade det och inte bara körde på!!

Har lite svårt att somna nu men tycker att det är lite sent för sömntablett. Nåja, ändå positiv!

Av psyduckmamma - 26 mars 2014 23:13


Morgonrutinen verkar fungera. Ta tabletterna med lite juice, förbereda barnens frukost. När de äter tömmer jag diskmaskinen och vi pratar. När jag ska till jobb går jag och sonen samtidigt annars går jag en timme med hundarna. Dricker lite fil och äter lite frukt och går till gymmet.

Idag vaknade jag dock med rejäl huvudvärk så jag tog värktablett och fortsatte med promenad, frukost och gymmet. Kände att huvudvärken blev värre i slutet på passet. Det var då jag fuskade och gick rundan om affären och köpte en energidryck. Det var inte allt för länge sedan som jag levde på energidryck så jag är väldigt restriktiv med att dricka det nu.

Drack den och la mig i sängen och vilade. Huvudvärken blev bättre. Åt lite sallad med melon och fetaost. Vilade några timmar innan jag lagade middag och åkte med sonen till träning. Huvudvärken kom krypande igen vid 22 tiden, hoppas att den försvinner med sömnen. Har en energidryck i skafferiet men att dricka den för att kunna gå till jobb väcker mörka minnen.

Av psyduckmamma - 25 mars 2014 22:44



Förmiddagen gick enligt planerna.
En timmes promenad och sedan gymmet. Tog 15 min i massagesängen för avslappning. Måste dock påminna mig själv om att äta något innan träning då jag fick blodsocker fall och blev så yr på väg hem. Drack ett glas saft och åt ett halvt äpple och ett glas fil.

En vän hörde av sig och ville ha sällskap på en promenad och jag ville gärna prata lite så det blev en timme till. Åt nudlar och gurka till lunch och vilade lite på soffan. Huvudvärk kom smygande.

Vek lite tvätt, plockade undan, tvättade en maskin och hängde det. Lite vila på sängen då huvudet nu dunkade på rejält. Tog tabletter och åkte och storhandlade. Middagen blev sen och nervarvningen med det.

Ligger nu i sängen och ska sova, dunkar i huvudet och kryper i benen men trött är jag så jag borde somna bra. Om jag utvärderar dagen så tog jag nog i lite mycket på förmiddagen och kanske skulle jag låtit storhandlingen vänta men det är ju så skönt när det är gjort och där satte jag fingret på ett problem. Vill bara springa på och så saker gjorda. Så var då dagen bra eller inte?

Av psyduckmamma - 24 mars 2014 19:02


Hade ingen motivation alls att åka till jobb idag men gjorde det. Tyckte faktiskt att jag gjorde lite skillnad idag. Hade tid att sitta ner och leka med enstaka barn, jag gillar ju att leka.
Lite bus och kreativitet fanns det kvar i mig men fick kämpa stundtals.
Var jättetrött när jag kom hem men känner mig motiverad för nästa tillfälle.

Idag följde jag mina punkter och det känns så fantastiskt. Allt är klart och jag är nöjd med mig själv. Ska nu bara klara nervarvningen, kvällsrutinerna hemma och sedan somna i lagom tid.

Har en sådan härlig känsla i kroppen och knoppen.

Nöjd vilken känsla.
Nöjd vilket bra ord.
Man behöver inte vara fantastisk. Man är inte besviken.
Man är bara....nöjd.

Av psyduckmamma - 23 mars 2014 12:55

Nu är det dags för skärpning. Tappade suget helt förra vecka, att det ska vara så svårt att hitta en rutin. Måste bygga upp den nu.
1 ta tabletter
2 en timmes promenad
3 jobb, gym eller annan aktivitet
4 äta
5 vila
6 hemfix
7 vila
8 middag
9 barnens aktiviteter eller gym
10 varva ner, avsluta hemfix
11 sova

Presentation


Psyduck är en Pokémon med stora mentala krafter men när han använder dem får han huvudvärk och svimmar.
Så känns det ibland att vara mamma med utbrändhetssyndrom och migrän.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards