psyduckmamma

Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Två uppgifter

Av psyduckmamma - 23 november 2014 00:17


Idag gav jag mig själv två uppgifter.
Vika tvätten i badrummet och städa av i badrummet samt åka med dottern till stallet. Jag klarade mina uppgifter. Visserligen med en tupplur emmellan.

Jag har ätit ganska bra idag med.
Sonen lagade brunch till oss då vi alla sov länge. Vi serverades stekta korvbitar, bacon, stekta äppleskivor, blodkorv och äggröra. Vilken start på dagen. Åt två skivor rökt fläskfilé och ett halv äpple till lunch. Lite sallad till middag och lite popcorn på kvällen.

Kort sagt det har varit en bra dag, jag tog mina små steg, såg till att få in tid med familjen och är nöjd. Känns som om fokuset är rätt. Ska försöka leva varje dag i nuet och utan press.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av psyduckmamma - 28 december 2014 10:19

Igår var det jobbigt. Uttryckte till min man att jag kanske inte orkade följa med till hans föräldrar men han blev så besviken att jag bet ihop och följde med till svärföräldrarna. Det blev ett kortare besök dock och nu är julens måstebesöken över....

Av psyduckmamma - 26 december 2014 18:48

Så nu är halva julfirandet klart, hurra. Jag älskar julafton, älskar att träffa familjen, äta julmat och se alla öppna sina klappar men hjälp vad trött jag blir. Mina syskon med familjer kom och såg Kalle hos oss sedan firade vi hos mina föräldra...

Av psyduckmamma - 19 december 2014 15:14

Det är lite besvärligt med olika läkare till olika besvär ibland. Häromdagen var jag på VC för att få hjälp med magen och migränen. Jag fick Dimor för magen att komplettera med omeprazol och dimetkon. Fick även nya recept på Maxallt och Naproxen oc...

Av psyduckmamma - 8 december 2014 23:09

Om det finns något som heter kalenderpanik så har jag det. Får sådan panik när jag ser saker i kalendern varje dag. Jag vet att jag hinner allt men också att jag blir trött. Jag vet att det är patetiskt och det känns löjligt att bli så stressad...

Av psyduckmamma - 7 december 2014 20:57

Vilken dag! Började morgonen med ett pass i stallet, fordring och utsläpp och mockning till några hästar. Allt som allt tog det ca 2 h. Det är ganska avslappnande att gå i stallet och pyssla men sen ville dotten och titta på ny telefon och jag had...

Presentation


Psyduck är en Pokémon med stora mentala krafter men när han använder dem får han huvudvärk och svimmar.
Så känns det ibland att vara mamma med utbrändhetssyndrom och migrän.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards