psyduckmamma

Alla inlägg under september 2014

Av psyduckmamma - 30 september 2014 20:40


I söndags skulle mina syskonbarn komma hit och vi skulle på marknad och cirkus. Efter att ha tampats med en temperamentsfull mage ett tag så var jag rädd att inte klara det. Tog stopptablettet och lät bli att äta på söndagen. Funkade ganska bra och stoppet höll ända till idag, tisdag.

Eftersom jag uttömt alla alternativ som jag kommit på så provar jag nu med proviva på morgonen några dagar och ser om det har effekt. Annars får jag kontakta läkare.

Tack vare stopptabletterna kom jag iväg och träna idag och det kändes jättebra. Tog verkligen ut allt och kom in i en jättebra känsla. Det är jag nöjd med. Har fått avstå träning många dagar pågrund av magen och känner mig missnöjd med det.

Hoppas att proviva hjälper!
Hoppas, hoppas, hoppas!

Av psyduckmamma - 26 september 2014 15:06


Jag tror att jag blir tokig på denna magen, jämt springa på toaletten. Har provat att utesluta fullkorn, laktos och fett men samma ändå. Fick ett tips att det kanske var järntabletterna. Så nu provar jag att ta bort dem några dagar.

Jag blir ju alldeles låst här hemma. Går ut med hundarna på morgonen, ibland hinner jag in igen. Vågar inte gå till affären, följa med barnen eller något alls. Träningen blir lidande. Blir det inte bättre utan järntabletterna så får jag ringa läkaren.

Har provat med stopptablettet men då blir det helstopp och Microlax. Samma med blåbärspure då blir det sedan katrinplommonpure och så är det igång igen.

Rådlös och trött.

Av psyduckmamma - 23 september 2014 21:52


Idag satt jag här hemma och började plötsligt att skratta åt mig själv. Anledningen till det var att jag konstaterade att jag åt som en bebis.

Idag har jag ätit:
Frukost 1/2 mannafrutti
Mellanmål resten av mannafruttin
Lunch 1/2 barnmatsburk från 1 år dock mixad med stavmixer.
Mellanmål 1/2 smörgås formfranska utan kanter och 1/2 burk fruktpure.
Middag resten av barnmatsburken
Kvällsmat 1/2 smörgås av formfranska utan kanter.
Dessutom har jag druckit 6 glas vatten och lite till på gymmet.

Brukar försöka äta ett mål med mer protein som tex ägg eller keso men det blev inte idag. Så det blev bara bebismat.

Dessutom vill jag sova mycket och oroar mig för hur magen fungerar.
Allt detta fick mig att bryta ut i skratt när jag insåg det dråpliga i det.

Av psyduckmamma - 21 september 2014 11:08


Det har varit några tuffa veckor för mig. Pulverdieten var jobbig i kombination med att jsg tränade mycket. Jag är dock glad att jsg gjorde det för då gick det att göra operationen med titthål.

Att inte komma igång och kissa efter operationen och de dagarna med kateter och oro var jobbiga.

Att komma igång och äta med hela magen uppblåst av gas så man känner sig illamående och proppmätt hela tiden var en utmaning.

Trötthet och dagar med hemsk huvudvärk då jag inte druckit tillräckligt var pest.

En oberäknelig mage som växlar mellan stopp och gas är besvärligt.

Tycker de sista dagarn ändå satt jag börjar hitta en ät och drick rutin. Har också kommit igång och träna på gymmet de tre sista dagarna, visserligen bara 30 min på löpband eller cykel.

Under alla de tuffa påfrestningarna hände det att tanken på att jag gjort fel val spökade lite i min hjärna men jag vet att jag gjort rätt.

Min livskvalité kommer att bli bättre och jag kommer att må fysiskt och psykiskt bättre. Kanske går det inte så fort som jag skulle vilja men steg för steg.....

Av psyduckmamma - 19 september 2014 16:05


Magen har fortfarande svårt att klara maten men ingen huvudvärk idag. Har ändå tagit det lugnt idag för att orka en sväng till gymmet. Jag får inte styrketräna än men en stund på löpbandet kan jag gå. Jag har också bokar in PT om två veckor och idag känns allt bättre.

Jag ska bara försöka komma ihåg att skynda långsamt, för det är jag inte bra på. Vill alltid hoppa steg för att komma fortare fram. Tackochlov har jag kloka människor omkring mig som kan säga mig ett sanningens ord då det behövs.

Ibland lyssnar jag och ibland inte.

Av psyduckmamma - 18 september 2014 23:25


Hela onsdagen hade jag sån huvudvärk att jag mådde illa. Fokuserade på att dricka men inte hjälpte det inte. Inga tabletter fungerade heller.

Torsdagsmorgonen började med mer illamående än huvudvärk och dagen tillbringades på toaletten med dålig mage. Drack nog 1,5 liter vätska och åt vid fem tillfällen ändå kom huvudvärken på kvällen.
Vad ska jag göra?

Av psyduckmamma - 16 september 2014 22:59


Migränen blev bättre under dagen, jag kom ut och gick en timme och fixade lite hemma. Vilade en stund på eftermiddagen och sov en stund med.

Men på kvällen kom migränen krypande igen. Huvudet trycket och jsg mår illa. Äter bättre men glömmer nog att dricka. Ska inte dricka till måltiderna längre så har nu lagt in alarm som ska påminna mig om att dricka. Kanske kan jag slippa migrän då eller inte?

Av psyduckmamma - 16 september 2014 09:02


Jag blir så irriterad, ska man inte kunna göra ett par saker på en dag utan att må dåligt sen. Eller ska inte JAG kunna. Tycker att alla man träffar verkar ha så mycket energi, jobbar, sköter hem och barn och orkar ändå umgås, åka och handla, renovera och fritidsintresse.

Men jag tar stygnen, går på möte med försäkringskassan och med arbetsterapeuten och så där ja, jag får migrän. Inte går den över heller utan hänger med även nu på morgonen.

Jag vill inte ha det så här!

Presentation


Psyduck är en Pokémon med stora mentala krafter men när han använder dem får han huvudvärk och svimmar.
Så känns det ibland att vara mamma med utbrändhetssyndrom och migrän.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards