psyduckmamma

Alla inlägg under oktober 2014

Av psyduckmamma - 9 oktober 2014 07:12


Igår var jag först hos arbetsterapeuten och åkte sedan till jobb. Jag var på jobb i två timmar.
Efter det åt jag lunch, ett knäckebröd med makrill och ägg. Lade mig för att vila och sov en stund.
Lite hemmafix och sedan gymmet på kvällen. Kände på kvällen att jag hade begynnande migrän och försökte sova bort den men den hängde kvar i morse och jag tog Maxalt.

Var lite dålig på att dricka igår, drack bara tre glas vatten förutom det jag drack på gymmet. Åt lite sämre än vanligt med då det stör lite då vardagen kommer in.

7.30 proviva
9.30 banan
13.00 knäcke med makrill och ägg
16.30 knäcke igen
19.30 drack
20.00 1 dl potatismos, tre små köttbullar, kokta morötter, lite sås.
21.00 drack

Borde druckit något när jag var på jobb vid 11 och något vid 14 innan jag vilade. Borde haft ett mellanmål, typ banan till. Bättring. Undrar om jobbbesöket eller mat/ dricka kan ha med migränen att göra? Har förstås sovit lite dåligt några dagar också.

Av psyduckmamma - 7 oktober 2014 09:07


Har haft mitt andra PTpass och väntar på att träningsvärken ska slå till. Jag har fått mitt nya program som jag ska köra tre gånger i veckan, det är jättetufft och en rejäl utmaning.

Maten och drickandet börjar hitta en balans. Kan fortfarande glömma att äta om jag blir stressad men det går bättre och bättre.

Denna vecka är ganska full, PT, gym, arbetsterapeut, gäster, klipptid till sonen, fika med gamla arbetskamrater och så är det dags att börja åka till jobb ett par dagar igen.

Av psyduckmamma - 4 oktober 2014 23:11


Idag skulle vi vara borta klockan 17 och vet du vad, vet du vad?

Jag gjorde det- jag åt mat innan på dagen. Jag vågade, det jag inte gjort på en herrans massa år. Lite nervöst var det allt men det gick bra.

Trodde verkligen att det skulle vara svårare att bryta den rädslan. Kanske går det snart att prova mat jag uteslutit i 16 år. Kanske vågar jag mer än jag tror.

Har man inte haft en VBG med ätkomplikationer och lärt sig att inte äta förrän allt är klart, dvs på kvällen och lärt sig vad man inte kan äta och känt rädsla varje gång man skall ut eller bort och äta så kan man nog inte förstå vilken glädje det är att våga äta innan och när man är borta.

Åt en fjärdedels kycklingfilé och en halv liten potatis. Tackade nej till kakor och godis och åt en halv banan istället. Det fungerade så bra, inga toalettbesök för att släppa upp mat och inga låtsade magknip.

Lycklig, lycklig, lycklig.

Av psyduckmamma - 4 oktober 2014 09:43


Har ju sedan min operation haft problem med att inte kunna befinna mig för långt bort från en toalett och har provat att utesluta fett, laktos, sötningsmedel och att både ta bort och lägga till fullkorn utan resultat.

För några dagar sedan började jag med proviva och det verkar fungera.
Dricker 2 dl på morgonen och har nu kontroll. Har kunnat träna mer, gå och handla och gå ut med hundarna.
Det känns toppen.

PT

Av psyduckmamma - 3 oktober 2014 11:31

Igår hade jag mitt första PT pass pch han lovade mig träningsvärk och det har jag idag. Mest i låren men även axlar och överarmar känns det i.

Igår var det tufft. Efter träningen satt jag 20 min i omklädningsrummet. Benen bar inte och jag var riktigt kräkfärdig. När jag kom hem la jag mig på sängen en stund då illamåendet kom tillbaka på den korta promenaden hem. Hjälp vad slut jag var.

Idag blev det en halvtimme på löpbandet för att överhuvudtaget komma igång. Sonen följde med och vi åt sedan frukost på gymmet innan han skulle till skolan.

Av psyduckmamma - 1 oktober 2014 21:07


Igår kändes det så bra men idag blev det lite för mycket.

7 vaknade
Väckte barn, diskade
9 Drack proviva och tog tabletter
10 Telefontid med läkaren
10.40 Åt liten smörgås med mjukost
11.15 Drack vatten
11.30 Gymmet
13 Åt potatis och kyckling ca 1,5 dl
14 Läkaren med sonen
14.30 Banken med sonen
15 Handla på ÖB
16 Drack lightsaft
16.30 Åt keso och fruktpure ca 2 dl
17 Såg lite på tv
18 Tog ett bad
19 Åt gurka och en bit ost
19.30 huvudvärk och illamående
20.30 drack juice

Igår kändes det som jag hade vingar och allt var möjligt men idag flög jag nog för mycket. Inte gjorde jag speciellt mycket men för mycket för mig. Ovanligt, va?

Presentation


Psyduck är en Pokémon med stora mentala krafter men när han använder dem får han huvudvärk och svimmar.
Så känns det ibland att vara mamma med utbrändhetssyndrom och migrän.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards